Giove Lea 03 B Ankelboots i svart läder

249,00 €
Inkl. moms

Gör ett uttalande med Giove Lea 03 B ankelboots i svart läder, med tre tvåfärgade spännen och en skårad sula.

Färger
Generisk nivå 3
Share on

Svarta läderstövlar — Giove Lea 03 B — Tvåfärgade spännen — Dam

En touch av rock, en touch av lyx: Giove Lea 03 B damstövletter återuppfinner djärvt bikerlooken. Deras smidiga, naturliga, svarta narvade läder bildar en skiktad ovandel som punkteras av tre organiskt formade spännremmar, två i guld och ett i silver. En metallplakett med märkets logotyp fulländar detaljen. Den inre dragkedjan gör dem lätta att ta på, medan den breda hälen och den nabbade elastomersulan ger stabilitet och grepp. Ett viktigt plagg från höst-vinterkollektionen.

Tekniska specifikationer

• Klackhöjd: 7,5 cm
  • Sultjocklek: 3 cm
  • Båge: 4,5 cm
  • Passform: Normal
  • Färg: Svart

Material

• Exteriör: Läder
  • Interiör: Läder
  • Innersula: Läder
  • Yttersula: Elastomer

Varför ge efter?

• Ett smidigt, narvat svart läder, fodrat med läder på insidan
  • Tre tvåfärgade örhängen i guld och silver med organisk design
  • En stam med lagereffekt och stark karaktär
  • En skårad sula för bra grepp på vintern
  • En bred klack som säkerställer en stabil gång

Vanliga frågor

Vad ska jag ha på mig med ankelbootsen Giove Lea 03 B?
Med raka eller vida jeans, läderbyxor eller en midikjol skapar de en djärv, rockinspirerad look. För kontrast, matcha dem med en böljande klänning och en oversized jacka.

Hur ska jag ta hand om dessa svarta läderstövlar?
Pudra dem med en mjuk borste och applicera sedan regelbundet en lämplig svart kräm. Applicera en vattentätande spray före regniga dagar och torka av metallspännena med en torr trasa för att bevara deras glans.

Vid vilket tillfälle ska jag bära dessa ankelboots?
Oavsett om de är till vardags i stan, en konsert, en weekendresa eller en kväll med vänner, ger de karaktär till alla dina outfits. Deras skårade sula gör dem också till ett pålitligt val i vått väder.

Kommentarer (0)
Det finns inga kundrecensioner just nu.
Färg:Svart
Klackhöjd:7,5 cm
Sulans tjocklek:3 cm
Camber:4,5
Utanför:Läder
Interiör:Läder
Invändig foder:läderfodrad
Innersula:Läder
Yttersula:Elastomer
Skodon:Normal passform