SMS Fargo svarta läderstövlar

169,00 €
Inkl. moms

Förälska dig i SMS Fargo-ankelbootsen i svart läder med ett silverfärgat spänne på en böjd klack.

Share on

SMS Fargo svarta läderstövlar – Dam

Fargo lånar sitt bältesrem och det kraftiga silverspännet från bikerstilen, tillverkad av mattsvart läder med naturlig ådring. Denna ankelstövel till halva vaden, knäppt med en diskret innerdragkedja, sitter ovanpå en böjd träklack som ger silhuetten en touch av karaktär, perfekt för höst-vinterkollektionen.

Tekniska specifikationer

• Stjälkhöjd: 16 cm
  • Klackhöjd: 6,5 cm
  • Sultjocklek: 1,5 cm
  • Båge: 5 cm
  • Passform: Normal
  • Färg: Svart

Material

• Exteriör: Läder
  • Interiör: Läder
  • Innersula: Läder
  • Yttersula: Elastomer

Varför skulle du falla för den här modellen?

Fargo sticker ut med sitt bältesband och silverspänne , en bikerdetalj som strukturerar ovandelen och ger en djärv touch till den övergripande designen. Det mattsvarta lädret med naturlig ådring ger ett autentiskt utseende, medan den böjda, träliknande hälen säkerställer god stabilitet samtidigt som den formar silhuetten. Helfodrad i läder erbjuder den komfort som förbättras med varje användning.

Referens: SMS Fargo — Typ: Ankelboots — Material: Läder — Färg: Svart — Detalj: Spänne — Passform: Normal — Stil: Bikerchic

Vanliga frågor

Vanliga frågor

Vad ska jag ha på mig med SMS Fargo-ankelstöveln?

Den passar bra med raka jeans och en stickad tröja för en avslappnad och elegant look, eller med en böljande klänning och en skinnjacka för en mer edgy look. Svart passar till allt.

Hur tar man hand om SMS Fargo-ankelstöveln?

Nära lädret regelbundet med en färglös kräm för att behålla dess smidighet och glans. Torka bort eventuella spår av fukt så snart som möjligt och låt det lufttorka, borta från direkt värme.

Vid vilket tillfälle ska jag bära den här modellen?

Denna ankelstövel passar både för arbetsdagar och kvällsutflykter, tack vare dess remdetalj som ger karaktär till alla outfits.

Kommentarer (0)
Det finns inga kundrecensioner just nu.
Stamhöjd:16 cm
Färg:Svart
Klackhöjd:6,5 cm
Sulans tjocklek:1,5 cm
Camber:5
Utanför:Läder
Interiör:Läder
Invändig foder:läderfodrad
Innersula:Läder
Yttersula:Elastomer